Oxberg
Afgelopen nacht weer bij een riviertje gestaan. Kan ook bijna niet anders in Zweden.
We stonden naast een brug die een gecombineerde weg en trein brug is. We moesten er ook overheen om op de camperplaats te komen. Heel apart.
Verder een rustige plek. Af en toe wat gerammel als er een auto over de brug ging..
Alvdalen
Afgelopen weekend op Stallplats Dalarna gestaan. We hadden de ruimte, zeg maar. 😁
Alle voorzieningen aanwezig, echter geen toiletten of douches en dan is 199 SEK per nacht ( €16) wel aan de hoge kant. We hadden mazzel dat de betaalautomaat niet werkte en we mochten gratis staan van de eigenaar. Wel een goede review plaatsen vroeg ie. En dat hebben we uiteraard gedaan.
Gelukkig was het weer een stuk beter en de fietsen maar weer eens te voorschijn gehaald.
Falun
Op weg naar de volgende camperplaats een bezoek gebracht aan de kopermijn in Falun.
Ook de ondergrondse rondleiding gedaan. Heel indrukwekkend om te zien hoe men in de mijnen werkte. De arbeidsinspectie zou tegenwoordig meteen de boel stilleggen denk ik zo.
Mooi stukje geschiedenis.
Falun
En we staan weer aan een meertje..
En wie zit er in het water? 😁😁
Gävle
Gisteren na het bezoek aan de kopermijn doorgereden naar Gävle. Hele leuke camperplaats met super vriendelijke eigenaren. We hebben meteen besloten om 3 nachtjes te blijven.
Vanmorgen een korte wandeling gedaan omdat zou gaan regenen. Tot nu toe viel het mee, lekker zonnetje gehad.
Morgen een stukje fietsen.
Gävle
Goed weer vandaag, op de fiets naar het Spoorwegmuseum gereden.
Mooi museum over de geschiedenis van de spoorwegen in Zweden.
Färnebofjärden Nationaal park
Vandaag een stukje gereden naar dit natuurgebied.
Lekkere wandeling gemaakt van ongeveer 4 kilometer in een schitterende omgeving.
We staan helemaal alleen op de parkeerplaats voor campers. En wat een rust…..
