Hellendoorn
Woensdag 18 mei 2026.
Op weg naar Friesland hebben we een tussenstop gemaakt op camperplaats Hancate.
Een kleine camperplaats voor 10 campers. Alle voorzieningen aanwezig en ook een toilet, geen douche. Maar voor €15,00 inclusief stroom en toeristenbelasting een heel goede prijs.
Het gras was wel nat, maar het rijspoor verhard dus prima te doen.
Morgen door naar Friesland Camper service voor een extra slot op de buitendeur.
Nieuweschoot
Woensdag 20 mei 2026.
Terwijl de camper bij Friesland Camper service staat zijn we een stukje gaan wandelen in de omgeving.
Hoewel Nieuweschoot tegen Heerenveen aan ligt is het toch wel landelijk. Er ligt een groot natuur/recreatie gebied waar je lekker kunt wandelen. Het is een behoorlijk meer en de meeste huizen die er aan grenzen hebben dan ook een bootje liggen. Kan ook bijna niet anders, Friesland en watersport zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
We hebben een extra slot op de buitendeur aan laten brengen, zodat de camper nog minder inbraakgevoelig is geworden. Uiteraard komen ze er in als ze willen, maar dat wil niet zeggen dat we het ze makkelijk moeten maken.
In ieder geval weer een stukje vakwerk geleverd door Friesland Camper service en wij zijn er blij mee..
Raambeveiliging
Omdat, naar mijn idee, de ramen het zwakste punt van een camper zijn, wat betreft inbraak, hebben we al een tijdje geleden ook hierop extra beveiliging aangebracht.
Dit zijn roestvrijstalen strips die voorkomen dat het raam makkelijk open gebroken kan worden. Het raam en de sluitingen zijn beide van kunststof en een flesopener is voldoende om dat open te forceren. Dat laat zelfs amper sporen na en heeft al geleid tot afwijzing van een schadeclaim omdat niet voldoende aantoonbaar was dat het raam geforceerd was.
We hebben de strips gekocht bij Womosichereit in Duitsland, voor zover ik weet de enige aanbieder van dit soort beveiliging.
Ook voor deze beveiliging geldt dat het alsnog open te breken is. Echter, dan heb je wel serieuze schade aan raam en camper.
De Wilp – Het Bloemenveld
Donderdag 21 mei 2026.
De komende dagen staan we (weer) op camperplaats “Het Bloemenveld”. Een prima plek om te staan. Het sanitair is helemaal vernieuwd. Dat was al niet slecht, maar is nu echt helemaal top.
De camperplaats bestaat deze maand 5 jaar en ze hebben het goed voor elkaar.
Komend weekend staat het , begrepen we, helemaal vol. Goed dat we op tijd gereserveerd hadden.
We hebben wel het idee dat het over het algemeen minder druk is dan de afgelopen jaren. De verhoging van de MRB houdt waarschijnlijk toch meer campers langer in de schorsing.
Vandaag een rondje gewandeld. Ondanks de wind was het toch nog warmer dan verwacht.
Morgen op de fiets naar Drachten, even wat boodschappen doen.
